بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مسافران خراسانی المپیک توکیو| یک نفر حتمی، ۱۹ نفر احتمالی

  • کد خبر: ۵۱۸۹۴
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
مسافران خراسانی المپیک توکیو| یک نفر حتمی، ۱۹ نفر احتمالی
در فاصله تا المپیک توکیو، بد نیست مروری بر آخرین وضعیت ورزشکاران المپیکی و پاراالمپیکی خراسان رضوی داشته باشیم.
به گزارش شهرآرانیوز؛ رقابت‌های المپیک و پاراالمپیک‌۲۰۲۰ توکیو در حالی به‌واسطه شیوع ویروس مرگ‌بار کرونا یک سال به تعویق افتاد که حالا با نزدیک‌شدن به سال جدید میلادی، تب‌و‌تاب ورزشکاران برای رساندن خود به مرز آمادگی و شرکت در رقابت‌های کسب سهمیه، ورزشکاران خراسانی هم خودشان را مهیای این پیکار‌ها می‌کنند. ورزشکارانی که بعضی از آن‌ها کسب سهمیه کردند و باید خود را آماده آوردگاه بزرگ جهانی کنند و برخی دیگر هنوز امیدوارند بتوانند بلیت توکیو را برای خود رزرو کنند.
 
محمد عجمی‌نژاد، کارشناس مدیریت گروه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی، با اشاره به این مسئله گفت: مدت کوتاهی تا المپیک ۱+۲۰۲۰ باقی‌مانده است و تاکنون یک سهمیه حسن تفتیان در دوی ۱۰۰‌متر به‌عنوان المپین خراسانی قطعی شده است و در پاراالمپیک هم مهدی بابادی، معصومه زارعی و ندا پنجه‌‎باشی نفراتی هستند که احتمال قریب‌به‌یقین با تیم ملی والیبال‌نشسته مردان و زنان همراه خواهند بود. این در‌حالی است که این مسئول شانس‌های زیاد دیگری برای حضور خراسانی‌ها در المپیک و پاراالمپیک قائل است؛ شانس‌هایی که البته شاید به‌نظر او می‌توانند دست‌کم فعلا روی کاغذ نامشان وجود داشته باشد و معلوم نیست بعد از پایان رقابت‌های کسب سهمیه در رشته‌های مختلف باز هم خراسان دارای ۲۴ شانس المپیکی و پاراالمپیکی باشد یا نباشد!
 
روزبه ارغوان و صالح فروتن، ۲ تن از بسکتبالیست‌های مشهدی هستند که به اذعان عجمی‌نژاد می‌توانند در فهرست تیم ملی بسکتبال باشند و سهمیه المپیک کسب کنند. از طرفی پوریا یلی هم والیبالیست خراسانی است که می‌تواند جزو فهرست آلکنو برای حضور در المپیک قرار بگیرد. عجمی‌نژاد خاطرنشان کرد: این امید وجود دارد که سینا غلامپور نیز با وایت‌کارت مجوز حضور در این دوره از بازی‌های المپیک را کسب کند و حسن عبدی در بسکتبال‌با‌ویلچر به‌همراه حمید صداقت به عضویت تیم ملی درآیند.
 
شاهین ایزدیار و محمدحسین کریمی هم در رشته شنا برای اعزام به پاراالمپیک تلاش می‌کنند و مالک رضایی در پارادوومیدانی، رضا غلامی در جودو و سجاد یوسف‌زاده، علی سیفی و حسین فرخنده شانس‌های وزنه‌برداری معلولان از مشهد هستند که بتوانند پاراالمپیکی شوند. هادی رضایی و مهدی ضیایی نیز در بخش مربیان به‌عنوان سرمربی تیم ملی والیبال‌نشسته و مربی شناگر پاراالمپیکی‌مان می‌توانند در این دوره از رقابت‌ها حاضر باشند. کارشناس مدیریت گروه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی، مهدی میری‌مقدم در رشته بدمینتون و حسین حسین‌زاده در تکواندو را داورانی می‌داند که می‌توانند در المپیک حاضر باشند.
 
عجمی‌نژاد تصریح می‌کند: هنوز به کسب سهمیه اسماعیل نجاتیان در کشتی آزاد و ویدا حلیمیان در تیروکمان و همچنین جواد شیردل در گلبال و عرفان اسماعیلی در شنای معلولین امیدوار هستیم. باید منتظر نشست و دید خراسان در المپیک و پاراالمپیک‌۲۰۲۰ توکیو می‌تواند ۲۴ سهمیه‌ای را که این مقام مسئول عنوان کرده داشته باشد یا به‌عبارت‌بهتر چند‌درصد این شانس‌ها محقق خواهد شد؟
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->